Vi tilbyr førerkort for klasse B96 og BE

Klasse B96

Vi tilbyr klasse B96

Førerett klasse B96 gir deg tillatelse til å kjøre vogntog med en totalvekt på inntil 4250 kg. Denne føreretten gir deg en utvidet kompetanse i forhold til klasse B, som normalt gjelder for personbiler med en tillatt totalvekt på opptil 3500 kg.

Med førerett klasse B96 har du muligheten til å trekke en tilhenger med en tillatt totalvekt på mer enn 750 kg, så lenge kombinasjonens samlede vekt ikke overstiger 4250 kg. Dette åpner for muligheten til å transportere større laster eller tilhengere, som for eksempel campingvogner eller lette varetilhengere, uten å måtte oppgradere til en tyngre førerkortklasse.

Det er viktig å være oppmerksom på de spesifikke begrensningene og kravene som gjelder for førerett klasse B96, og å følge trafikkreglene nøye for å sikre en trygg og lovlig kjøreopplevelse. Med denne føreretten kan du dra nytte av økt fleksibilitet og lastekapasitet, samtidig som du opprettholder kjøremuligheten for vanlige personbiler.

Lurer du på hvilke opplæringskrav som er felles?

Opplæringskrav felles på B96 og BE

Pakke klasse B96 bil med henger

(Inntil 4250 kg)

• 2 -stk Trinnvurderingstimer 1.800,-
  • Lastsikringskurs 1.900,-
  • Sikkerhetskurs på vei 3 timer 2.700,-
  • Totalt 6.400,-
  • Du betaler 5.950,-

Vi hjelper deg mot førerkortet på B96 og BE

Har du lyst på tilhengerlappen?

Få rask og støttende hjelp til å skaffe førerkortet for klasse B96 og BE hos oss! Vårt erfarne team tilpasser opplæringen etter dine behov. Kontakt oss i dag for en effektiv vei mot trygg kjøring med ulike kjøretøykombinasjoner!